Najbardziej dochodowe aplikacje mobilne Q3 2019
Najnowszy raport Sensor Tower odnosi się do najpopularniejszych oraz najbardziej dochodowych aplikacji mobilnych trzeciego kwartału 2019 roku. Ku mojemu zaskoczeniu Tinder wyprzedził gigantyczne usługi takie jak Netflix czy YouTube. W czym tkwi siła platformy randkowej?
Z danych Sensor Tower dowiadujemy się o zauważalnym wzroście liczby pobrań aplikacji mobilnych oraz dochodów przez nie generowanych. Istotne jest to, że trend wzrostowy odnosi się zarówno do Apple App Store jak i Google Play Store. Użytkownicy smartfonów coraz chętniej instalują na swoich urządzeniach nowe apki i co ważne, nie szczędzą przy tym grosza. Tak wynika z twardych liczb prezentowanych w tytułowym raporcie.
Najbardziej dochodowe aplikacje mobilne
W trzecim kwartale ubiegłego roku użytkownicy iPhone’ów oraz iPadów zostawili w App Store aż 11,6 miliardów dolarów, podczas gdy osoby korzystające z Androida wygenerowały ruch na poziomie 6,2 miliardów dolarów. W analogicznym okresie 2019 roku zanotowano wzrost wynoszący odpowiednio 24 proc. dla Google Play oraz 22,3 proc. dla App Store. Uściślając — na zakup aplikacji mobilnych wydano więc 7,7 oraz 14,2 miliardów dolarów. Liczby robią wrażenie.
Wśród dochodowych aplikacji numer jeden zajmuje Tinder. Program skupia się monetyzacji w postaci reklam, ale część zysków płynie z opłacania subskrypcji Gold. Zaraz za Tinderem, znajdziemy Netflix oraz YouTube. Biorąc pod uwagę to, że wspomniana platforma streamingowa zarabia wyłącznie na subskrypcjach, jej wynik jest w moim odczuciu naprawdę „solidny”.
Najpopularniejsze Aplikacje mobilne
Niemałe zaskoczenie wywołuje u mniej lista aplikacji z największą liczbą pobrań. Okazuje się, że Snapchat, YouTube, Instagram, a nawet Facebook ustąpiły miejsca takim programom jak WhatsApp oraz TikTok. O ile jestem w stanie zrozumieć popularność rzeczonego komunikatora, o tyle zachodzę w głowę nad tym, jakim cudem młodzieżowa społecznościówka prześcignęła Messengera.
W trzecim kwartale ubiegłego roku użytkownicy systemów z rodziny iOS pobrali aplikacje mobilne aż 7,6 miliarda razy, użytkownicy Androida 19,4 miliarda razy. W Q3 2019 odnotowano wzrost liczby pobrań wynoszący 5,3 proc. oraz 11,4 proc, dając tym samym wynik 8 oraz 21,6 miliarda pobrań. Nie da się ukryć tego, że smartfony są dla nas coraz ważniejsze i coraz chętniej sięgamy po aplikacje mobilne, również te płatne.
Jak myślicie, czy kolejne lata okażą się dla branży równie owocne?
Źródło: Sensor Tower